tak ingin lagi terjaga

jika kemain adalah mimpi
aku tak ingin terjaga sebelum guratan tangan tangan takdir
membawa ku ke ujung akhir cerita kehidupan
jika aku tau tanya yang membuat engkau kecewa
aku akan menjawab nya,,,,
bahkan sebelum kelembutan bibir mu berisyarat untuk bersuara

tak sengaja mungkin kau telah membuat mu terluka
dan diri ini terpencil dalam keterasingan yang begitu sunyi
diam mu mengalah kan kepak sayap gulita malam
yang di sana masih acap terdengar denting gita menjadi jeda
namun,,,,,
sunyi mu laksana tebing yang begitu tingggi
dan aku,,,, terhimpit di antara nya,,,,
dalam palung senyap tanpa suara
begitu dalam,,hingga bernafas pun
aku harus tersengal mengais udara

cinta,,,,
jika sumpah ku tak kau pandang suci di mata indah mu
jika jemari diri ini tak lagi mampu
menahan mu atau sekedar membuat senandung
dalam bibir mu yang diam memendam kebencian
kelak lihat lah saat engkau mengingat aku
entah kapan waktu itu akan menuntun langkah mu
aku masih di sini dengan keutuhan rasa ini
walau mungkin tinggal belulang yang kau jumpai
sentuh lah,,,kepingan nya ada kata dari jiwa yang merindukan mu
kau lah cinta yang tiada tara,abadi menjadi warna terindah
dalam hati ku,dalam hidup ku
hingga nafas ini tak lagi mampu berhembus
atas kesunyian yang pekat bergelayut

0 comments:

Post a Comment

mari bersapa